Korekce přemostění

Datum: 19.02.2018
  | 
Kategorie: Výběr hrotů podle operace
Pro korekci přemostění na vodičích jsou vhodné pájecí hroty tvaru BCM/CM, J, K a H.

Pro korekci přemostění jsou vhodné tyto tvary pájecích hrotů HAKKO:

Pájecí hroty HAKKO tvar BCM/CM Pájecí hroty HAKKO tvar BC/C Pájecí hroty HAKKO tvar B Pájecí hroty HAKKO tvar D Pájecí hroty HAKKO tvar I Pájecí hroty HAKKO tvar J Pájecí hroty HAKKO tvar K Pájecí hroty HAKKO tvar QUAD Pájecí hroty HAKKO tvar TUNNEL
Pájecí hroty HAKKO tvar SPATULA Pájecí hroty HAKKO tvar a Pájecí hroty HAKKO tvar H Pájecí hroty HAKKO tvar r Pájecí hroty HAKKO tvar S Pájecí hroty HAKKO tvar SB Pájecí hroty HAKKO pro speciální aplikace Pájecí hroty HAKKO konkávní tvar  

Doporučení HAKKO pro korekci přemostění

  Velikost přemostění
  velké malé
Tvar BCM/CM x o
Tvar J o o
Tvar K o o
Tvar H o o

Proč dochází k přemostění?

Předpokládají se následující příčiny:

  • množství pájky je příliš velké,
  • rychlost pohybu hrotu je příliš velká,
  • špičká hrotu je oxidována.

Bezolovnaté pájení má tendenci k přemosťování kvůli své charakteristické přilnavosti. Věnujte pozornost výše uvedeným třem bodům, pohybujte špičkou hrotu pomalu tak, abyste absorbovali pájku v přemostěné části nebo ji přemístili na špičku hrotu.

Jak zabránit přemostění?

K prevenci přemostění může přispět změna pájecího hrotu:

  • v případě pájení tažením doporučujeme tvar BCM/CM s vydutou pájecí plochou,
  • v případě pájení na úzkých místech doporučujeme hroty s jemnou špičkou.

Použití tvaru BCM/CM

Tento tvar má dutý profil pájecí plochy, což zajišťuje vysokou schopnost zadržení pájky.

1. Vyčistěte pájku v duté části hrotu pomocí čisticího houbičky, aj.

V duté části totiž může zůstávat malé množství pájky.

2. Položte špičku hrotu na část mostu a přesuňte ji.

Další podrobnosti naleznete ve videu o korekci přemostění hrotem BCM/CM.

Položte vydutou plochu na oblast můstku.

Použití tvaru J

Tvar J se liší od hrotů B a I zahnutým koncem špičky a umožňuje pájení dvěma způsoby: špičkou a plochou.

Malá část mostu

Postavte hrot na okraj a pomalu přesuňte špičku.

Poznámka: pracujte s čistým hrotem.

Další podrobnosti naleznete ve videu o korekci přemostění hrotem J (malá část mostu).

Velká část mostu

Položte konec hrotu na okraj a pomalu přesuňte špičku nože, zatímco špička hrotu zůstává položená na pájce v přemostěné části.

Poznámka: pracujte s čistým hrotem.

Další podrobnosti naleznete ve videu o korekci přemostění hrotem J (velká část mostu).

 

Tento způsob je také možný.

Použití tvaru K

Hroty typu K mají tvar nože a umožňují pájení třemi způsoby: špičkou, čárou a plochou.

Malá část mostu

Postavte čepel na okraj a pomalu přesuňte špičku nože.

Poznámka: pracujte s čistým hrotem.

Další podrobnosti naleznete ve videu o korekci přemostění hrotem K (malá část mostu).

* Nezdvihujte nůž do příliš strmého úhlu. Může dojít k poškození P.W.B.

 

 

Velká část mostu

Položte čepel na okraj a pomalu přesuňte špičku nože.

Poznámka: pracujte s čistým hrotem.

Další podrobnosti naleznete ve videu o korekci přemostění hrotem K (velká část mostu).

Použití tvaru H

Tento tvar se liší od tvaru J seříznutým koncem hrotu.

Je-li přemostění malé

Umístěte část hrotu a pomalu přetáhněte.

Poznámka: pracujte s čistým hrotem.

Je-li přemostění velké

Umístěte hrot a pomalu přetáhněte.

Poznámka: pracujte s čistým hrotem.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

ve všech produktech